Monday, November 15, 2010

Peanut Butter Capillaries

Rating sympathetic

If I were to say what is the thing most lacking in this century, I would say ideology. And if the "fall of ideologies" had put an end to the very large and unhappy political experiences that have characterized the twentieth century, you probably do not even feel the lack.
The point is that sometimes I doubt that the 'ideology is not dead, but dead is only the ideas and passions, thoughts, emotions.

For instance, to explain to a child what is happening today in my country, not I could do is describe the act of voto. Non potrei farlo diversamente, non in modo ugualmente esaustivo. E che aggettivo userei? Simpatico. Sì, simpatico.  Non segreto o di fiducia, non venduto, né comprato, non soltanto voto, né ex voto, ma voto simpatico .  Perché così come avviene oggi, nel retaggio di democrazia toccato ai nati nella seconda Repubblica, eredità misera di  Mani pulite (l'unica rivoluzione da cui non sia derivata la rottura del modello precedente, ma solo il cambio di nome e prestanome dei principali attori politici),  il voto è assolutamente simpatico. 

Essendo irreperibile ogni sorta di idea, da un lato c'è l'elettore simpatizzante (a breve tifoso, talvolta ultrà), dall'altro lato c'è il politico empatico (in realtà antipaticissimo e beota), che pretende di convincere chiunque a comprare la sua mercanzia, grazie alla sua incredibile capacità di comprendere cosa l'elettore stia provando. 
Che poi a capirlo sarebbe buona pure una scimmia! Cosa può volere oggi il cittadino medio? Un lavoro decente, un minino diritto alla salute, un pò di sicurezza per sé e la propria famiglia. Tutto qua. Quindi vince le elezioni chi declina all'ablativo assoluto. 
V ince the boldest, alluding to the first born of the simple love of sympathy, which will be sealed and renewed through a vote.

Who does not vote vague in Limbo. Who is going to a vain attempt to save the voters do not pick the apathy, infectious disease that was originally struck in captive monkeys to the currently very popular in Limbo.

So struggling without even much effort is proceeding on track for a relationship marketing applied in reverse and an umbrella. How did they make any reference in your target market? Have restricted to a minimum the scope of our needs, to the point that we do not care who is not even giving us what we need. As long as we pass.



The act of voting should be a ritual, something sacred. Something that is performed according to rules encoded in full compliance by all participants. Instead action is impulsive, superficial, piecemeal, out of context and utterly pointless. What
has a social purpose or that it is strictly personal, the ritual needs a deep emotional involvement, without which it ceases to exist. It also goes to the grave the community.

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